Speciální technologie pro pneumatiky
Pneumatiky, které mají unikátní vlastnosti umí naplnit i nadstandardní požadavky zákazníků . Byly vyvinuty a zkonstruovány jiným způsobem než je tomu u klasických pneumatik. Všechny pneumatiky, které mají alespoň jednu z těchto speciálních technologií, mají příslušné označení technologie zobrazené na své bočnici.
Technologie ochrany disku - představuje nejjednodušší unikátní vlastnost z kategorie speciálních, ale neobsahují ji úplně všechny pneumatiky a právě proto ji sem zařazujeme. Její princip spočívá v hrubší vrstvě vyztužené gumy , která se nachází přesně v místě kde se pneumatika dotýká disku, tak aby přes něj přečnívala. To zajišťuje ochranu disku před poškozením , zejména při průchodu přes vyšší obrubníky nebo při průjezdu přes větší jámy či nerovnosti na silnici. S touto technologií se můžeme setkat hlavně u pneumatik s nízkým profilem, a tedy nižším než 55, u kterých je riziko poškození disku vyšší. Nákupní cena pneumatik, které disponují touto technologií nemusí být vždy vyšší než u klasických pneumatik. Výrobci pneumatik používají k označení této technologie různé zkratky, které jsou viditelné na bočnici pneumatiky, jako například FP/RFP (Goodyear), MFS (Dunlop), FR (Continental).
Funkce samozacelení pneumatiky - pneumatiky s touto technologií obsahují unikátní lepivou viskózní hmotu , která se nachází na vnitřní straně běhounu a při defektu chrání pneumatiku před úplným změknutím. Lepicí hmota po propíchnutí pneumatiky zacelí místo vpichu a udrží pneumatiku nafouknutou . Účinnost této technologie je garantována při propichách nejvýše 5-6 milimetrů, což pokryje i pepichy šrouby či hřebíky, a to dokonce i pokud nezůstanou zapíchnuté v pneumatice. Taková pneumatika vám umožní pokračovat v jízdě i když dostanete nepříjemný defekt. Je však třeba mít na paměti, že co nejdříve po zjištění defektu je třeba ji dát zkontrolovat servisnímu technikovi. Nákupní cena takových pneumatik je ve většině případů vyšší než u klasických pneumatik. I při této technologii používají výrobci pneumatik k jejímu označení různé zkratky - SelfSeal (Michelin), ContiSeal (Continental), SealTech (Goodyear), SG (Hankook), Seal Inside (Pirelli).
Technologie regulace hluku – pneumatiky s unikátní polyuretanovou pěnou na vnitřní straně běhounu snižují hladinu hluku v interiéru vozidla, bez ohledu na to po jaké vozovce jezdíte a jaké je právě počasí. Výrobci pneumatik garantují snížení hladiny hluku v interiéru vozidla až kolem 50% . Kromě toho tato technologie snižuje také zvukové vibrace přenášené z pneumatiky do konstrukce automobilu. Nákupní cena takových pneumatik je většinou vyšší než u běžných pneumatik bez této technologie. Výrobci pneumatik tuto technologii označují na bočnici pneumatiky jako – ContiSilent (Continental), Acoustic (Michelin), B-Silent (Bridgestone) PNCS/NCS (Pirelli), SoundComfort (Goodyear), SoundAbsorber (Hankook).
RUN-FLAT pneumatiky pracují na principu unikátní vyztužené samonosné bočnici , která chrání pneumatiku před úplným změknutím během defektu či ztrátě tlaku. Výrobci pneumatik se zařazením této technologie do svého portfolia snaží vyhovět nástavbovým požadavkům zákazníků, kterých by při koupi klasických pneumatik nebylo dosaženo. Co se týče bezpečnosti tak tato technologie chrání bočnici pneumatiky před jejím rozdrcením mezi vozovkou a diskem , ale například i před uklouznutím pneumatiky z disku . Pokud dostanete defekt na run-flat pneumatice, tak bez problémů na ní zajedete i dalších 80 kilometrů při maximální rychlosti 80 km/h. Nebudete se tak muset bát, že uvíznete někde na dálnici, než k vám přijde přivolaná pomoc. Použití RFT pneumatik se však doporučuje pouze u automobilů, které jsou vybaveny dodatečnou, a to kontrolou tlaku v pneumatikách . Nákupní cena u run-flat pneumatik je převážně vyšší než u klasických pneumatik bez této technologie. Každý výrobce pneumatik používá na bočnici svoji zkratku, která označuje run-flat technologii. Například SSR (Continental), ROF (Goodyear, Dunlop), ZP (Michelin), HRS (Hankook), RFT (Bridgestone), RF (Pirelli).